Tuesday, December 23, 2008

I'm Damn Exhausted!!

Emm..menjerit kali nie aku nye tajuk posting..memang penat..sangat-sangat penat, minda, tubuh dan perasaan. Tak tergambar rasanya perasaan kali nie.

Penat memikirkan kerja yang berlambak yang tak siap, dan badan dan otak yang dah rasanya tak mampu lagi nak mengerjakannya. Tapi nak buat macam mana, kerja = amanah= WAJIB. Noktah.

Sikit-sikitla, pelan-pelan kayuh, insya allah, siap jugak nanti.

Perasaan lak, lepas apa yg Dilla cerita malam tu, aku selalu ingatkan mak. Sedih mengenangkan nasib bonda, dan teringat juga kenangan masa aku kecil-kecil dulu. Walaupun tak kaya, tapi kami sangat bahagia, alhamdulillah, walaupun mak tak mampu memewahkan anak-anaknya, tapi kami tak pernah meminta. Tak pernah meminta pada mak dan ayah, malah kami tak pernah meminta pada sesiapa termasuk saudara mara.

Itupun Along Manja kata mak nie teruk. Aku ingat lagi, impian aku hanya satu, teringin sangat nak jejak kaki ke Langkawi. Sejak dari kecil aku teringin ke sana. Masa aku form 3, mak pergi Langkawi, mak belikan Ekin t-shirt. sebab masa tu aku satu dorm ngan Ekin. Aku tak pernah cakap apa2. Tetapi Along Manja ingat tak? Berapa kali korang anak beranak pergi bercuti? Aicik anak beranak pergi bercuti? Ada pernah korang belikan walau sehelai sapu tangan untuk kitaorang adik beradik? Takde kan? Aicik dan famili dah berpuluh kali pergi Langkawi, ada sekali pelawa kitaorg adik beradik pergi sama? Takde kan? Ajak-ajak ayam pun takde. Tapi pernah ke kami mengungkit, buat cerita bukan-bukan pasal korang? Takde kan?

Mak hidup susah sebab dia nak besarkan adik-beradik dia. Tapi adik beradik dia takde otak. Tak mengenang budi. Biarlah ALLAH Yang Maha Esa membalasnya.

Dahla..aku malas nak cerita pasal nie lagi. Aku nak balik and call mak..Miss her so much..Mak I love you.

CitraTeja is signing off...

No comments: