Wednesday, December 23, 2009

Maal Hijrah dan Tahun Baru Masihi


Hari nie hari Selasa 23 December 2009..

Dah 5 hari umat Islam menyambut tahun baru Hijrah 1431 dan lagi 7 hari seluruh rakyat dunia akan meraikan tahun baru masihi 2010.. sangat menarik.

Teja menyambut tahun baru Hijrah dengan memulakan perjalanan ke Penang untuk menghadiri perkahwinan Muzzafar dan Nazilah, bergerak dari KL pada pukul 1130am dan sampai ke hotel Heritage 1926 pada pukul 530pm. Apa yang menarik bukan sahaja perjalanan ini yang sungguh menyeronokan tetapi juga perasaan Teja. Perasaan yang jauh dari lubuk hati ini sungguh tenang. Hati ini bagaikan terpujuk dan mungkin juga dengan semangat tahun baru Islam, hati ini bagai memahami bahawa ia perlu untuk "HIJRAH".Tiada lagi ingatan dan kasih rindu pada Panji Alam. Tiada lagi rasa sendu pada dia. Mungkin hati ini sudah terubat. Entah. Yang pasti Teja rasa tenang.


Perjalanan yang indah...kenangan di Penang juga indah.
Hati ini mula menyukai Khiril..mungkin hanya crush...tak tahu. Tapi Teja amat menyenangi lelaki itu..sederhana, kelakar dan selamba. kalau boleh, Teja nak dia sentiasa di sisi untuk menghiburkan hati ini.

Tahun baru masihi 2010---Teja harap akan menemui cinta sejati..kalau mungkin Teja dan Panji Alam memang tidak ditakdirkan bersatu, Teja redha kerana Teja sudah sedaya upaya berusaha namun apalah dayaku..hanya seorang hamba yang lemah..kepada ALLAH jua aku berserah. Dan Khairil, ku harap dia mampu membawa satu dimensi baru dalam hidup ku.

posting 26 december 2009---baru beberapa hari Teja tulis pasal rasa hati pada Panji Alam dan crush pada Khairil..hari nie..rasanya, hamba dengan rendah diri menarik balik kata-kata yang hamba lafazkan itu.

Semalam, Teja seharian di wedding Muzzafar n Nazilah di Wisma Sejarah. Dr petang untuk preparation dewan sampailah ke majlis. Dan sepanjang tempoh itu juga Teja bersama Khairil. Entahlah..rasa "itu" hilang. Dia mungkin kawan yang best untuk hang out tetapi bukanlah pengganti Panji Alam. Jauh. Bagai langit dengan bumi.

Teja keliru....

28 December 2009...

Panji ku sayang, bolehkah ku pinta untuk sekali ini untuk kau tidak menyakiti hati ini..Hatiku bukan pualam yang mampu menangkis setiap asakan kata-kata...

No comments: