Monday, February 8, 2010

Menghitung Hari..

Hari ini Isnin Februari 8, 2010....

Lagi dua hari aku akan meraikan atau meratapi "ulangtahun ke 10" derita cinta ini. derita yang aku harap berakhir setakat ini sahaja..sudah tidak tertanggung oleh tubuh ku ini..apatah lagi hati kerdilku untuk meneruskan percintaan ini..

Tuhan, aku redha atas segalanya..aku mohon tunjukkan lah aku jalan yang sebenar..jika dia bukan untukku maka Kau tamatkanlah penderitaan ini, jika dia adalah lelaki yang kau takdirkan untuk ku, maka permudahkanlah..

Hari Rabu Februari 12, 2010

Tak sempat update blog..a bit bz..hmmm... 10 Februari berlalu dengan pelbagai rasa tetapi aku hargai saat akhir Feb 10 melabuhkan tirai. Fikiran aku agak berkecamuk sebelum tu, pelbagai rasa menjengah hati dan minda sehingga tubuh ini bagaikan tak berdaya untuk bertahan, namun takdir ALLAH lebih hebat.

Pada malam Feb 10 (selasa Feb 9) aku mulakan sambutan "ulangtahun" dengan bacaan Yassin dengan doa dan harapan ALLAH beri aku ketenangan dan kekuatan menghadapi apa jua keputusan yang telah ditakdirkan-Nya.

Berjalan lancar pada mulanya namun tetap ada dugaan..selepas membaca surah Hati Al-quran itu, Rosli sms, ajak minum dan dia tengah bosan,kesian jugak. aku faham situasinya namun ku jua punyai rencana ku sendiri, bukan mahu menyakiti hati sesiapa namun aku harus teruskan...
Lalu ku tolak pelawaan Rosli dan pastinya dia mengerti..syukur.

Rencana "ulangtahun ke-10" itu kuteruskan dengan solat Hajat..Aku berdoa agar diberi petunjuk yang benar dan aku amat berdoa agar dipermudah dan diperkenan segala hajat ku..Alhamdulillah..aku semakin tenang..

Usai zikir tahlil 100 kali aku teruskan dengan istikharah..aku mohon petunjuk dari-Nya, apakah benar "dia" adalah orangnya. Maka Yang Maha Arif pun memberi ilham-Nya kepadaku.....

Alhamdulillah, aku amat tenang..ketika ini aku hanya menanti bab selanjutnya menyusul. aku hanya pelakon di pentas dunia yang fana. Dan ALLAH Yang Maha Kuasa adalah Pengarah Agung yang mencoret skrip-Nya pada kanvas takdir yang hakiki...Aku berserah dan aku amat yakin dengan ilham yang dikurnia-Nya. Syukur.....

Citrateja is signing off...

No comments: